Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2008 18:10 - ...Ако сега бих могъл...
Автор: glarus Категория: Хоби   
Прочетен: 8066 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 30.09.2008 09:55



image

Грейнали са  плод и лист, и цвят
сред палитрата обезсмъртени.


image

А смълчан сред пищния им свят
в тебе гледа Майстора

image

и в мене...

image

От силни ветрове засята,
подпряла необятен свод

image
 
забила корени в земята,
пътува тя
от цвят към плод.

image

Открита е изложбата
без речи,
без святкане на фотоапарат.
Изящните ценители ги няма.
Критиците зад три гори мълчат...

image

Хиляда 
и едно са слънцата
и много повече може би.
Едно изгрява във небесата,
а другите са в моите бои.

Разжарените им сърца пулсират
и лъчите на нито едно
между рамките не се побират.
Излетяват
от свойто платно
и разтапят се ледовете
в ослепяващата им власт.

Защо ми е такова слънце? Вземете - 
имам слънце
за всекиго
от вас.

image

Мамо,
колко си хубава,
мамо -
като светица, но по- добра.
Слънчогледите  зад твоето рамо
са преплетени като гора.

image

Бледна сянка от миглите пада
върху милите ти очи.
И усмивката ти е млада.
И умората не личи.
Неизречени,
ала родени
зад прозирното ти чело
светли мисли докосват и мене
като гълъбово крило.

image

Нека времето си отива.
Мамо,
аз ще си тръгна, но ти
остани 
в тая грейнала нива,
Моля те мамо, бъди!

image


image

Всички дребни страсти 
да забравя.
От сплетните да се отстраня.
И да падна в буйната жарава,
озарила живите платна.
Да ме люшват ведрите простори.
Да се отморя
сред цветовете.
Всяка краска да ми проговори
с многобройните си гласове.
Във сърцето си стрела да нося,
пусната от слънчевия лък.
И дъгата да ме омагьоса
сключила
в една палитра кръг.

image

Да имаш сила
да мълчиш
сред бъбрещата суета.
И търпеливо
да твориш
подаръка си за света.
Изчакал моди и лъжи
да изживеят своя миг -
стани,
Художнико,
кажи
едничка дума - 
като вик.

image

Дълго време ваях светъл  мост 
между сърцето и окото
слънцето преди да стане грозд
или ябълчица на платното.
Ден,
година
век ли тъй стоях
сред ателието необятно
и веселата пролетна боя 
се преля във есен и във злато...

image

Черната брада се ослани,
изгреви и залези узряха.
Само най- красивите жени
на картините ми оцеляха.




...Ако сега бих могъл отново да започна,  бих отишъл пак там - при земята, при хората.
Можете да наречете това както искате - атавизъм, инстинкт за селянин и обикновена привързаност.
И все пак  целият този сбор ще бъде само част от цялата истина за чудната, за притегателната сила на моя роден край.
...Отивам към природата винаги като поклонник към "светите места", но виновен ли съм аз, 
че тя е толкова прекрасна?

ВЛАДИМИР ДИМИТРОВ -  МАЙСТОРА
01.  02. 1882
29. 09. 1960





Тагове:   могъл,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. shaffi - много красота ,събрана
29.09.2008 18:31
на едно място има тук блога ти ...благодаря за чудесната палитра от цветове,загадъчни усмивки и красотата на българката.............чудесно е ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
2. watchtowerman - Благодаря,
29.09.2008 20:02
че ме връщаш назад във време и местности. Родът ми по бащина линия е от съседно на Майстора село. Много от женските образи, вдъхновили го, са от там.
" Отивам към природата винаги като поклонник към "светите места", но виновен ли съм аз,
че тя е толкова прекрасна?"
цитирай
3. glarus - shaffi
29.09.2008 20:09
Благодаря!
цитирай
4. yuliya2006 - ВЪЛШЕБНО!
29.09.2008 21:29
ВЪЛШЕБНО!
цитирай
5. iliada - БЛАГОДАРЯ СПЕЦИАЛНО!
30.09.2008 11:58
ЩЕ СЕ ВЪРНА НЕПРЕМЕННО ПАК !БЯХ В КЮСТЕНДИЛ И ВИДЯХ ОРИГИНАЛНИ ТВОРБИ НА МАЙСТОРА !ЧУДЕСНИ СА !
БЛАГОДАРЯ ВИ !
цитирай
6. natalia77 - Благодаря Ви !
30.09.2008 12:10
Красивите неща не се коментират , те сами говорят за себе си!:)) Неповторима красота , събрана в дух и форма ! Поздрави сърдечни !
цитирай
7. glarus - Благодаря
04.10.2008 08:29
на всички за високата оценка!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: glarus
Категория: Хоби
Прочетен: 3566459
Постинги: 84
Коментари: 1513
Гласове: 8851
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930